Waarom is een professionele website belangrijk?

Het belang van een goede website

Deel dit artikel ->

Facebook
Twitter
LinkedIn

Wanneer een bedrijf of organisatie geen website heeft of een website heeft die er nogal verouderd uit ziet, dan komt dit niet heel betrouwbaar over naar potentiele klanten. Het ondermijnt de geloofwaardigheid van het bedrijf, zelfs als je een kleine onderneming hebt. Hier zijn enkele redenen waarom een website belangrijk is:

5 redenen:

Klantenservice

Een website is een essentieel instrument om snel vragen te beantwoorden. Als een bedrijf geen website heeft, zullen ongeveer 30% van de mensen afhaken. Een website biedt belangrijke informatie en verhoogt de betrokkenheid van potentiële klanten.

Tip: vermeld contactgegevens altijd goed zichtbaar op een website en maak gebruik van een chatfunctie waarmee een bezoeker vragen kan stellen via email, per telefoon of via Whatsapp. Een pagina met een contactformulier of een klikbare popup is ook handig om bezoekers sneller contact te laten opnemen.

Verkrijg klanten via een website

De meerderheid van de consumenten gebruikt websites om bedrijven te vinden. Als een bedrijf geen website heeft, mist het de kans om gevonden te worden door potentiële klanten. Dit kan leiden tot gemiste zakelijke kansen en verlies van potentiële klanten.

Tip: wil je meer bezoekers op je website via Google. Optimaliseer je website voor de zoekmachines (Seo) op verschillende trefwoorden m.b.t. jouw product of dienst, jouw regio en jouw doelgroep! Bekijk ook het artikel over waarom Seo belangrijk is.

Geloofwaardigheid

Ongeveer 75% van de consumenten beoordeelt de geloofwaardigheid van een bedrijf op basis van het webdesign. Een goed ontworpen website wekt vertrouwen en professionaliteit op bij potentiële klanten. Het ontbreken van een website kan afbreuk doen aan de geloofwaardigheid van het bedrijf.

Online hub voor je bedijfsinformatie

Een website dient als het centrale punt van de online aanwezigheid van een bedrijf. Het verkeer dat wordt gegenereerd door sociale media kanalen en advertenties wordt doorverwezen naar de website voor meer informatie. Een website fungeert als een hub waar potentiële klanten alle relevante informatie over het bedrijf kunnen vinden.

Gelijke kansen

Een van de voordelen van internet is dat de omvang van een bedrijf er niet echt toe doet. Een klein bedrijf kan zijn website optimaliseren om te concurreren met grote multinationals en zelfs een deel van hun verkeer overnemen, zeker lokaal en regionaal! Een website biedt een gelijk speelveld waarop bedrijven van verschillende groottes kunnen strijden om de aandacht van potentiële klanten.

Conclusie

Laten we eens kijken naar de feiten: ongeveer 92% van de mensen zoekt online naar lokale bedrijven en 90% van al jouw potentiele klanten bekijkt eerst je website . Mensen zoeken naar contactgegevens, openingstijden, voorwaarden en productinformatie. Jouw website kan al deze informatie bieden op één centrale plek.

Als je meer aanvragen en omzet wilt genereren, dan is jouw website de plek om te sturen op de kwaliteit van leads. Met doelgroeppagina’s trek je jouw specifieke doelgroep naar je website, waar je verdieping biedt en stuurt op het aanvragen van contact.

Een website is een kosteneffectief marketingmiddel. Vergelijk het eens met je fysieke pand: op je website kun je onbeperkt “vierkante meters” toevoegen zonder dat de kosten toenemen. Denk ook aan die dure gedrukte brochure die je moet verspreiden. Met je website kun je dus kosten besparen.

Je hebt concurrenten die online niet stilzitten. Zonder een website word je niet serieus genomen, niet alleen door je concurrenten, maar hoogstwaarschijnlijk ook niet door je doelgroep die zoekt naar jouw producten of diensten. Je website geeft je een stem: het is jouw eigen ruimte op internet waar je jouw mening kunt geven over een bepaald onderwerp. Op je website kun je veel beter jouw identiteit en waarden laten zien dan op kanalen die niet volledig van jou zijn, zoals Facebook en Twitter.

Jouw website is de plek waar je 24/7 bereikbaar bent voor klanten en potentiële klanten.

Website portfolio

Samenvattend

Een mooie website is van cruciaal belang voor de professionele uitstraling en geloofwaardigheid van elk bedrijf. Het stelt bedrijven in staat om vragen te beantwoorden, potentiële klanten te bereiken, de geloofwaardigheid te vergroten.

Wil je een professionele EN betaalbare WordPress website?

Wil je een bedrijf starten? Of wil je als zzp’er beter en professioneler online zichtbaar zijn? Met mijn ruime ervaring in webdesign, online marketing en bedrijfsadvies (KvK) kies je voor een krachtige combinatie om jouw bedrijf online indruk te laten maken! Altijd inclusief persoonlijke uitleg, afterservice en andere gratis diensten.

Deel dit artikel ->

Facebook
Twitter
LinkedIn

Auteur: Bart Vriend

Specialist in -> Webdesign | Wordpress en Elementor | Seo | Startende ondernemers

Eigenaar Webdesign Westfriesland | Website manager Marketing Enkhuizen

Portret Bart Vriend

Inhoud artikel

Artikel zoeken

Ook interessant

Scroll naar boven